W związku z wystąpienie w ostatnich dniach opadów śniegu i nieustającym mrozem, przypomina się administratorom oraz zarządcom budynków o obowiązku usuwania śniegu i lodu z obiektów budowlanych.
Do obowiązków właścicieli i zarządców nieruchomości należy również o utrzymaniu należytego stanu chodnika przylegającego do nieruchomości.
Właściciele nieruchomości muszą również odśnieżyć i zlikwidować lód z bram, a także usunąć sople i zwały śniegu, jak i nawisy z dachów budynków i zabudowań gospodarczych tak, by zapewnić bezpieczeństwo. Natomiast odgarnięty śnieg muszą składować w miejscu, w którym nie będzie powodował zakłóceń w ruchu pieszych i samochodów. Zabrania się wyrzucania śniegu, lodu na ulicę. Ponadto zwracamy się z prośbą do właścicieli nieruchomości przylegających do dróg o przycięcie gałęzi drzew i krzewów w taki sposób aby nie utrudniały uczestnikom ruchu drogowego korzystania z dróg jak również nie utrudniały pracy służbom porządkowych.
W przypadku niewywiązywania się z powyższych obowiązków przez właściciela, zarządcę lub administratora nieruchomości upoważnione do tego służby mają możliwość nałożenia kary na osobę winną zaniedbań.
Wynika to z art. 5, ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
PAWEŁ GĄSIORSKI